Instruks salg av enkeltleveranser til ikke-kunder
Rutinen sikrer at forespørsler fra ikke-kunder håndteres effektivt, fra kontraktsopprettelse av kundesenteret til levering og oppfølging av Adminova. Leveransen koordineres via HubSpot med fokus på juridisk korrekthet og struktur.
Rutinen gjelder tjenester som: Helsekontroller, vaksiner og andre enkeltstående tjenester levert av Avonova.
VIKTIG AT ALL KOMMUNIKASJON MELLOM KUNDE OG AVONOVA FREMKOMMER I HUBSPOT PÅ KUNDEKORT.
-
Forespørsel fra ikke-kunde
• Handling: Ikke-kunder kontakter Avonova via telefon eller e-post med ønske om å tilby sine ansatte helsekontroller eller andre tjenester.
• Ansvarlig: Kundesenteret. -
Opprettelse av kontrakt
• Handling: Kundesenteret oppretter en kontrakt i Dealbuilder og sender den ut til ikke-kunden.
• Ansvarlig: Kundesenteret.
• Kommentar: Kontrakten må sikre at avtalen kun er bindende når leveransen faktisk er utført. -
Signering og videresending av kontrakt
• Handling: Når kontrakten er signert, sendes den automatisk til Adminova sin pipeline, slik at de oppretter kundekort osv i Metodika
• Ansvarlig: Kundesenteret/Dealbuilder. -
Varsling til Adminova
• Handling: HubSpot sørger for at Adminova får beskjed når kontrakten er signert. Adminova tar kontakt med ikke-kunden for å planlegge og koordinere leveransen.
• Ansvarlig: Adminova. - Bestilling av tjenester
• Handling: Adminova legger inn bestillinger i relevante systemer for tjenestene som er bestilt (f.eks. vaksiner, helsekontroller) og sørger for at kundekort opprettes i Metodika.
• Ansvarlig: Adminova. -
Oppfølging og levering
• Handling: Adminova følger opp leveransen av tjenestene til ikke-kunden i samarbeid med fagavdelinger og andre relevante avdelinger.
• Ansvarlig: Adminova.
Rutinen gjelder tjenester som:
• Helsekontroller, vaksiner og andre enkeltstående tjenester levert av Avonova.
Tilleggsansvar:
• Fagteam: Sikrer at kontraktene i Dealbuilder er oppdaterte og reflekterer juridiske krav om bindende avtaler ved gjennomført leveranse.