Rutine ved oppsigelser som er kommet til PFA
Denne rutinen skal benyttes ved oppsigelser som kommer til PFA
- Oppsigelser som er kommet før oppstartsmøte eller i løpet av oppstartsmøte, send henvendelsen direkte til onboarding@avonova.no - onboardingsteamet har mer kontroll på disse kundene og den beste forutsetningen for å behandle oppsigelsen.
- Ved skriftlige oppsigelser som er kommet til deg som PFA, svar ut Kunde med snippet:
#PFA Henvendelse sendt videre - videresend deretter henvendelsen til Kundesenteret. - Kunde vil bli forsøkt å kontaktet for å behandle oppsigelsen.
- Dersom det ikke oppnås kontakt, vil det sendes ut en e-post til kunden og kunden bli forsøkt å nådd igjen ved senere tidspunkt.
- Dersom kunden sier opp i et møte eller henvender seg over telefon - er det viktig å opplyse kunden om oppsigelsen må sendes skriftlig til vårt Kundesenter av kunden selv.
- Til tross for at kunden har sagt opp, registreres ikke en oppsigelse på kunden før det er oppnådd dialog per telefon med kunde.
- Det er derfor avgjørende at vi kommer i dialog med kunden så snart som mulig etter oppsigelse for å jobbe videre med den.
- Kundesenter og Onboardingsteamet jobber tett med oppsigelser sammen, og din sak om oppsigelse kan bli behandlet av et annet team enn dem som tok den imot. Her avgjør kundehistorikk, kapasitet, kompleksitet og kundetype bla.
- Avhengig av om kunden har sendt oppsigelse inn selv eller den er sendt inn av PFA - så skal PFA og Kunde få en tilbakemelding på sin henvendelse. Det er ikke nødvendig at det sendes ut e-post til PFA om løsning ved oppsigelse, her skal informasjon være pinnet i HubSpot.
- Det aktuelle personen som behandler oppsigelsen, pinner løsning og avtale som er inngått i HubSpot på notater.
- Alle oppsigelser som er behandlet og utfallet er registrert oppsigelse, behandles av onboardingsteamet som gir beskjed om veien videre til PFA og de som trenger informasjon for å avslutte kundeforholdet.
- PFA skal ikke fjerne seg selv som Company Owner i HubSpot eller Metodika før det er kommet bekreftelse på oppsigelse av kunde.
- PFA er ansvarlig for å skrive årsrapport på kunder som sier opp - men dette vil bli opplyst om ved en evt. godkjent oppsigelse.
- PFA eller Teamleder PFA skal ikke gjøre endringer i kundekort i HubSpot eller Metodika.