Rutine for salg og leveranse av hjertestarter
Denne rutinen skal sikre at salg og leveranse av hjertestarter blir ivaretatt på lik måte hos Avonova. Rutinen er uavhengig av hvilken kontrakt kunden har med oss. Rutinen skal dekke alle ledd fra salg til leveranse til kunde fra Norsk Folkehjelp.
Overordnet informasjon:
- 36 mnd avtaletid ved signering
6 mnd oppsigelsestid - Ikke mulig å justere antallet i avtaleperioden.
- Hjertestarter løper som en egen avtale, uavhengig av deres kontrakt med Avonova. Presisering: Sier kunden opp deres kontrakt med Avonova eller avtalen utgår - så fortsetter avtalen om hjertestarter som en egen avtale uavhengig av avtalen deres med Avonova på BHT eller Assist.
- Første mulige oppstartsdato er 15/04/2024
Rutine for PFA/KAM:
- PFA/KAM identifiserer kunder som har interesse av hjertestarter i møter, og initierer til salg.
- PFA/KAM sender ut snippet #hjertestarter til kunder som viser interesse (har du ikke brukt snippet før, finner du mailen du skal sende ut i bunnen av denne rutinen) - denne skal dekke informasjonsbehovet til kunde og leder også til egen landing side for hjertestarter.
Ikke send ut PDF dokumenter eller lenke til priskalkulator til kunde. - PFA/KAM benytter følgende kalkulator for beregning av pris tilbud til kunder, som skal stå i snippet #hjertestarter.
- Ved bekreftelse fra kunde på ønsket kjøp, opprettes det en ticket til kundesenter.
- OBS: Ticket opprettes på kontaktperson som har signaturrett i bedriften, da det er denne personen som må signere avtalen som sendes ut i etterkant.
Følgende skal fylles ut i ticket, se eksempel bilde også:
- Ticket Name: Hjertestarter – BEDRIFT AS
- Pipeline: Avonova Alle Henvendelser
- Main category: Annet
- Country: NO
- Ticket description:
- Navn på bedrift /orgnummer
- Navn på daglig leder/ person med signaturrett
- Antall hjertestartere
- Oppstartsdato
- Avtalt pris (pris per ansatt/ per mnd)
- Mitt navn: Ditt navn
- Ticket status: New
- Associate Ticket with:Her velger du bedrift og kontaktperson som skal signere avtalen. Finnes ikke kontaktpersonen, må dette opprettes i company card.
Ved å følge disse stegene, vil avtalen gå videre til kundesenteret som overtar ansvaret og videre oppfølging frem til leveranse finner sted.
Rutine for Kundesenter:
Kundesenter tar imot ticket og behandler den etter gjelende instrukser. Kundesenter oppretter avtale i Dealbuilder og legger til norsk førstehjelp som en part i DealBuilder kontrakten.
Part 2 blir lagt til og fylt ut sånn her: 
Rutine for Økonomi:
Økonomi fakturer ut kunde ihht. dealbuilder avtale. Per ansatt, per mnd. Egen varelinje. Utover dette følger økonomi egne rutiner fastsatt for fakturering av kunde og intervall.
Legger ved noen linker dersom kunde ønsker å registrere / melde om adresseendring på hjertestarter:
https://www.norskhjertestarterregister.no/registrere-hjertestarter
https://www.helsenorge.no/forstehjelp/registrer-din-hjertestarter#C
Mail som sendes ved bruk av #Hjertestarter.
Hei NAVN PÅ DEN DU SENDER TIL,
Takk for din interesse og at du ønsker å skape en tryggere arbeidsplass med våre hjertestartere.
Hvorfor hjertestarter?
2/3 av dødsfall på arbeidsplasser skyldes hjertestans.
Sjansene for å overleve reduseres med 10 % for hvert minutt uten hjerte- og lungeredning, og hjerneskade kan oppstå etter bare 5 minutter uten slik førstehjelp.
Tidlig hjerte- og lungeredning, samt bruk av hjertestarter innen de første 3-5 minuttene, øker overlevelsesraten betydelig. HLR gir nødvendig sirkulasjon til viktige organer som hjernen, mens en hjertestarter kan "restarte" hjertet.
Gjennom vårt samarbeid med Norsk Førstehjelp kan vi tilby en omfattende abonnementsavtale som sikrer at din bedrift er godt rustet til å håndtere nødsituasjoner. Alle hjertestartere er i samsvar med retningslinjene fra Norsk Førstehjelpsråd og Norsk Resuscitasjonsråd.
Tilbud på hjertestarter for per ansatt, per mnd er kr 000 ,- .
(PFA/KAM HENTER PRIS FRA KALKULATOR)
I denne abonnementsavtalen betaler du kun en månedsleie per ansatt i bedriften din. I tillegg til å tilby denne viktige enheten, følger abonnementet med nødvendig service for å sikre at hjertestarteren alltid er i optimal stand.
Hjertestartere trenger vedlikehold
Det er viktig å huske at hjertestartere krever regelmessig vedlikehold for å sikre deres effektivitet. Vårt abonnement inkluderer alt nødvendig vedlikehold, inkludert bytte av elektroder og batterier ved utløpsdato, årlige kontroller for å sikre at enheten fungerer som den skal, samt hjelp med registrering i det offentlige hjertestarterregisteret 113.
Håper å høre fra dere for tegning av abonnementet eller om det skulle være behov for mer informasjon om tilbudet.
Ønsker deg fortsatt en fin dag!