Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Rutine for Deaktivering av Kundekort i HubSpot (Assist og BHT)

Dette er en rutine for deaktivering av kundekort i HubSpot, inkludert oppfølging, ansvarsfordeling og automatiserte oppgaver for Assist- og BHT-kunder.

 

1. Registrering av Deaktiveringsdato

  • Ansvarlige: CM og Kundesenter
  • Når en kunde skal avslutte sitt abonnement eller tjenester, må CM og Kundesenter følge intern prosedyre og registrere deaktiveringsdatoen på kundekortet i HubSpot.
  • Deaktiveringsdatoen skal legges inn i det relevante feltet på kundekortet i HubSpot.

2. Oppfølging av Deaktivering (Assist Kunder)

  • Ansvarlig: Mari
  • Mari vil få en påminnelse (Task) i HubSpot to dager før deaktiveringen skal gjennomføres, basert på den registrerte deaktiveringsdatoen.
  • Mari skal sørge for at deaktiveringen skjer i henhold til de registrerte datoene og følge opp eventuelle problemer.

3. Deaktivering av Kundekort for Assist Kunder

  • Ansvarlig: Mari
  • Mari er ansvarlig for å følge opp deaktiveringen av Assist-kundekort. Dette inkluderer å sjekke at kundekortet blir deaktivert til riktig tid.

4. Deaktivering av Kundekort for BHT Kunder

  • Ansvarlige: BHT PFA, KAM eller Teamleder
  • For BHT-kunder skal deaktiveringen håndteres av BHT PFA, KAM eller teamleder, som skal sikre at kundekortene blir deaktivert når det er aktuelt.

5. Opprettelse av Task for Årsrapport

  • Ansvarlig: PFA
  • Når en kunde sies opp, vil HubSpot automatisk opprette en Task for PFA om å skrive årsrapport på kunden.
  • PFA har 14 dager på seg til å fullføre årsrapporten etter at Tasken er opprettet.

6. Automatisk Fjerning av Company Owner

  • På den registrerte deaktiveringsdatoen vil HubSpot automatisk fjerne Company Owner fra kundekortet.

7. Intern Rutine for Oppsigelser

  • Ansvarlige: CSM og Kundesenter
  • CSM og Kundesenter følger intern prosedyre for oppsigelser som tidligere.