Rutine for Deaktivering av Kundekort i HubSpot (Assist og BHT)
Dette er en rutine for deaktivering av kundekort i HubSpot, inkludert oppfølging, ansvarsfordeling og automatiserte oppgaver for Assist- og BHT-kunder.
1. Registrering av Deaktiveringsdato
- Ansvarlige: CM og Kundesenter
- Når en kunde skal avslutte sitt abonnement eller tjenester, må CM og Kundesenter følge intern prosedyre og registrere deaktiveringsdatoen på kundekortet i HubSpot.
- Deaktiveringsdatoen skal legges inn i det relevante feltet på kundekortet i HubSpot.
2. Oppfølging av Deaktivering (Assist Kunder)
- Ansvarlig: Mari
- Mari vil få en påminnelse (Task) i HubSpot to dager før deaktiveringen skal gjennomføres, basert på den registrerte deaktiveringsdatoen.
- Mari skal sørge for at deaktiveringen skjer i henhold til de registrerte datoene og følge opp eventuelle problemer.
3. Deaktivering av Kundekort for Assist Kunder
- Ansvarlig: Mari
- Mari er ansvarlig for å følge opp deaktiveringen av Assist-kundekort. Dette inkluderer å sjekke at kundekortet blir deaktivert til riktig tid.
4. Deaktivering av Kundekort for BHT Kunder
- Ansvarlige: BHT PFA, KAM eller Teamleder
- For BHT-kunder skal deaktiveringen håndteres av BHT PFA, KAM eller teamleder, som skal sikre at kundekortene blir deaktivert når det er aktuelt.
5. Opprettelse av Task for Årsrapport
- Ansvarlig: PFA
- Når en kunde sies opp, vil HubSpot automatisk opprette en Task for PFA om å skrive årsrapport på kunden.
- PFA har 14 dager på seg til å fullføre årsrapporten etter at Tasken er opprettet.
6. Automatisk Fjerning av Company Owner
- På den registrerte deaktiveringsdatoen vil HubSpot automatisk fjerne Company Owner fra kundekortet.
7. Intern Rutine for Oppsigelser
- Ansvarlige: CSM og Kundesenter
- CSM og Kundesenter følger intern prosedyre for oppsigelser som tidligere.