Reforhandling i Dealbuilder
Man starter inni en ticket.
Start med å databerike ticketen (koble til kundekort, kontakt og ticketnavn)
Navnet på ticketen skal være "Reforhandling - BEDRIFT AS"
- På høyre side finner du «Deals» trykk på Add +
- Create new
- Deal name = BEDRIFT AS - REFORHANDLING
- Pipeline = Assist
- Deal stage = Venter på beslutning
- Close date = 2 dager frem i tid og alltid innenfor inneværende måned)
- Deal type = Tilleggslisenser / reforhandling
- Møtebooker = skriv ditt eget navn
- Deal owner = skriv ditt eget navn
- Deal type = tilleggslisenser /reforhandling
- Close date = samme dato som forrige sted
- Delivery start date = dato kontrakten blir sendt (med mindre det er avtalt oppstartsdato på et annet tidspunkt)
- Currency = NOK
- Amount = antall lisenser
- Contact = mailadressen til person i bedriften med signaturrett
- Company = navnet på bedriften
- Trykk på CREATE
Nå kommer du inn på en ny ticket.
På høyre side finner du «Dealbuilder contract». Trykk på Create Contract Dealbuilder.
Da kommer du inn i Dealbuilder.
- Select template «Reforhandling av avtale om Avonova Assist»
- Fyll ut informasjonen på samme måte som det står i opprinnelig avtale, utenom pris og antall lisenser eventuelt.
- Oppdatering signeringsfrist til 1 uke frem i tid.
- VIKTIG selger og booker skal ikke ha lisensene. Legg inn:
avsender = user non human
booker = kundesenter - Legg inn digital oppstart i 100% rabatt og korriger pris og antall på lisenser
- Trykk på forhåndsvisning for å se at avtalen ser riktig ut.
- Når avtalen er korrekt og ferdig utfylt kan sende den til kunde ved å trykke på «Send e-post og SMS».
Kontrakten er nå sendt til kunde!
Den første ticketen vi fikk inn, må nå legges under status «Sendt kontrakt».
Når kontrakten er signert:
Når kunden har signert kontrakten, må vi endre antall tilganger i Avonova digital manuelt.
Husk også å fylle ut feltet med nedjustering på kundekortet i Hubspot.
Ved REFORHANDLING: Bruk ticketen til å informere ordre/faktura om hvilke endringer som har blitt gjort i kundens avtale: Pris + antall lisenser + oppstartsdato.
Rutiner ved nedjustering:
- Under 10 lisenser: Invoice service fikser det.
- Over 10 lisenser: Så lenge det er under 20% nedjustering fikser invoice service. Ved større nedjusteringer, sendes saken over til CSC.
OBS: Ved økt antall lisenser på reforhandling, må det sendes e-post til Christer Fjellstad slik at selgerne får registrert salget (forutsetter at det er under 36 mnd siden signering)
Oppdatert: 04.10.2024