Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Reforhandling i Dealbuilder

Man starter inni en ticket.

Start med å databerike ticketen (koble til kundekort, kontakt og ticketnavn)

Navnet på ticketen skal være "Reforhandling - BEDRIFT AS"

 

  1. På høyre side finner du «Deals» trykk på Add +
  2. Create new
  3. Deal name = BEDRIFT AS - REFORHANDLING
  4. Pipeline = Assist
  5. Deal stage = Venter på beslutning
  6. Close date = 2 dager frem i tid og alltid innenfor inneværende måned)
  7. Deal type = Tilleggslisenser / reforhandling
  8. Møtebooker = skriv ditt eget navn
  9. Deal owner = skriv ditt eget navn
  10. Deal type = tilleggslisenser /reforhandling
  11. Close date = samme dato som forrige sted
  12. Delivery start date = dato kontrakten blir sendt (med mindre det er avtalt oppstartsdato på et annet tidspunkt)
  13. Currency = NOK
  14. Amount = antall lisenser
  15. Contact = mailadressen til person i bedriften med signaturrett
  16. Company = navnet på bedriften
  17. Trykk på CREATE

 

 

Nå kommer du inn på en ny ticket.

På høyre side finner du «Dealbuilder contract». Trykk på Create Contract Dealbuilder.

 

Da kommer du inn i Dealbuilder.

  1. Select template «Reforhandling av avtale om Avonova Assist»
  2. Fyll ut informasjonen på samme måte som det står i opprinnelig avtale, utenom pris og antall lisenser eventuelt.
  3. Oppdatering signeringsfrist til 1 uke frem i tid.
  4. VIKTIG selger og booker skal ikke ha lisensene. Legg inn: 
    avsender = user non human 
    booker = kundesenter
  5. Legg inn digital oppstart i 100% rabatt og korriger pris og antall på lisenser
  6. Trykk på forhåndsvisning for å se at avtalen ser riktig ut.
  7. Når avtalen er korrekt og ferdig utfylt kan sende den til kunde ved å trykke på «Send e-post og SMS».

 

Kontrakten er nå sendt til kunde!

Den første ticketen vi fikk inn, må nå legges under status «Sendt kontrakt».

 

Når kontrakten er signert:

Når kunden har signert kontrakten, må vi endre antall tilganger i Avonova digital manuelt.

Husk også å fylle ut feltet med nedjustering på kundekortet i Hubspot.

 

Ved REFORHANDLING:  Bruk ticketen til å informere ordre/faktura om hvilke endringer som har blitt gjort i kundens avtale: Pris + antall lisenser + oppstartsdato.

 

Rutiner ved nedjustering:

- Under 10 lisenser: Invoice service fikser det.

- Over 10 lisenser: Så lenge det er under 20% nedjustering fikser invoice service. Ved større nedjusteringer, sendes saken over til CSC.

 

OBS: Ved økt antall lisenser på reforhandling, må det sendes e-post til Christer Fjellstad slik at selgerne får registrert salget (forutsetter at det er under 36 mnd siden signering)

 

Oppdatert: 04.10.2024