Pause sak/ trekke sak i Intrum
Intrum er inkassoselskapet vi bruker for fakturaer som er sendt ut fra Dynamics (Assist og HMS kurs).
Når kunder ikke betaler fakturaene sine til forfall, går saken videre til Intrum som purrer opp innbetalingen og ofte legger ved en gebyr for det.
1. Logg inn i Intrum
2. Trykk på "Debt Collection Norway"
3. Velg "Skylderns navn" og skriv inn dette.
4. Her kommer du inn på den løpende saken. Du kan se opprinnelig fakturanummer under "Opprinnelig krav" og du kan se påløpte gebyrer (omkostninger og salær).
5. Dersom du skal sette saken på vent, eller avslutte den trykker du oppe i høyre hjørne på "Aksjoner".
5. Trykk på "Forhåndsdefinerte kommentarer"
6. Om du kun skal pause saken, velg "Still saken i bero - annen årsak". Saken blir gjenopptatt så fort denne perioden er over.
7. Om du skal trekke saken av god vilje velg "Saken trekkes - annen årsak". Her vil Avonova måtte betale gebyrene til Intrum.
8. Om du skal trekke saken fordi kunde aldri har mottatt faktura for eks velg "Saken trekkes - feilsendt". Her vil Avonova kun bli belastet for en del av omkostningene.
Oppdatert: 10/07/2024