Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Norra finans / factoring

Norra Finans Sverige AB

Det er inngått avtale om factoring med Norra Finans Sverige AB for selskapene Helse AS, Hälsa AB, Solutions AS og Solutions AB. Avtalen innebærer at Avonova får betalt fra Norra Finans så fort fakturaen er sendt til kunde, og Norra Finans følger opp betaling fra kundene våre. Det betyr at Avonova får en bedre likviditet, altså penger på bok, som gir oss mulighet til å utvikle selskapet og vokse i den takt som vi etterstreber.

 

Informasjon til kundene 

Infoskriv til Solutions AS og Solutions AB-kundene. Utkastet kan dere se her:

NO: https://app.hubspot.com/email/7959634/details/171462821414/performance (7504 mottakere)

SE:  https://app.hubspot.com/email/7959634/details/171470881358/performance (1570 mottakere)

 

Spørsmål fra kundene

 Hovedtrekket er følgende: alle spørsmål om betaling skal kunde ta med Norra. Spørsmål om innholdet i faktura, skal kunde ta med Avonova.

 

Kontonummer

 Aros Kapital AB og

Norsk kontonummer 6021.05.20425.  

 

Kunder som ikke skal ha factoring

Det er opprettet en egen liste over kunder som ikke skal ha factoring, det gjelder som regel anbudskunder og eventuelle andre kunder som har en kontrakt som motsier seg dette.

 

Private betalere på legekontor

De skal betale med bankterminal eller Vipps med en gang.

I enkelt tilfeller sender lokal avdeling dem en faktura på e-post og da skal de betale til konto 1506 23 56771 (ikke Norra Finans)

 

Kontoutdrag:

Vi kan lage kontoutdrag for Avonova Solutions AS frem til den 11.08.2024.

Vi kan lage kontoutdrag for Avonova Helse AS frem til den 30.11.2024.

 

To separate regnskap:

Norra Finans og Avonova har separate regnskap og vi overfører ikke penger til hverandre for å utligne fakturaer.

Dersom Avonova skylder en kunde penger, må dette refunderes og eventuelle nye fakturaer må betales direkte til Norra Finans.

 

Refusjoner til kunder:

Dersom kunden har mottatt en kreditnota og allerede betalt denne, er det Avonova som skal refundere til kunden via ar@avonova.no.

Om kunden har dobbeltbetalt til Norra Finans, så er det disse som skal refundere kunden.

 

Oppdatert: 04.12.2024