Helseforsikring - hvem er dekket og skatt
Bedriften må selv holde oversikt/liste på de ansatte som innfrir tilslutningsvilkårene og skal inngå i forsikringsavtalen. Da forsikring betalt av arbeidsgiver regnes som en gode så skal disse ansatte som inngår i forsikringen skatte av fordelen, så dermed også viktig at de fører en liste over de ansatte som er forsikret.
De skal melde fra til forsikring om det er flere som blir ansatt som skal inngå i forsikringen eller om noen slutter og ikke lenger skal omfattes av forsikringen.
De ansatte melder inn sak med å logge seg inn med bank id og oppgi bedriften de er ansatt i og dermed forsikret gjennom og hver forsikringssak kobles til bedriften sin policy og på den måten holder vi kontroll på hvem ansatte som benytter forsikringen.
- For å kunne melde inn en sak er man nødt til å ha bank ID.
Har man D-nummer skal det være ganske enkelt å skaffe seg bankID.
- Om vi får spørsmål rundt beskatning av forsikringen, må vi sende saken til Remi Bråto.
Oppdatert: 12/11/24