Fakturering av årsrapport BHT
Som bedriftshelsetjeneste er vi pliktige til å opprette en årsrapport.
En årsrapport kan ikke lages før året faktisk er omme. (Unntak for kunder som sier opp, hvor vi oppretter denne og fakturerer denne FØR avtaleforholdet er over).
Standard praksis:
Årsrapport blir alltid opprettet i begynnelsen av det påfølgende året og blir trukket fra neste års abonnement.
Eksempel: Årsrapporten for 2022 har blitt trukket fra abonnementet for 2023.
Årsrapport er en del av oppgavene BHT er lovpålagt å bistå kunden med, i henhold til:
- Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning § 13-3, og
- Forskrift om administrative ordninger § 4-2.
Men det er samtidig ikke helt enkelt å ta denne etter at avtaleforholdet er avsluttet, fordi: I teorien kan kunden motsette seg enhver leveranse, men da vil de i henhold til avtalevilkårene for BHT miste tilknytningen til en godkjent BHT.
De er da fortsatt bundet av kontrakten og avtalen med oss, men har ikke tilknytning til en godkjent BHT.
Oppdatert: 25/11/2024