Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Emosjonelle krav på arbeidsplassen

Kurset passer for alle ansatte som jobber med å møte andre menneskers følelser, som pasienter, klienter, kunder eller publikum.

Dette kurset handler om hvordan vi blir påvirket av våre egne og andre menneskers følelser på jobb, og hvordan å håndtere følelser i arbeidslivet. Kurset passer for alle ansatte som jobber med å møte andre menneskers følelser, som pasienter, klienter, kunder eller publikum.

  • Halvdagskurs
  • Leveres digitalt eller fysisk
  • Kan leveres bedriftsinternt
  • Tid: 3 timer
  • Format: Fysisk / Digitalt
  • Språk: Norsk

Kurs i emosjonelle krav på arbeidsplassen er et halvdagskurs med kursholder, enten digitalt eller fysisk. Kurset kan også leveres bedriftsinternt.

Om kurset

Hva menes med emosjonelle krav?

Det er for mange veldig meningsfylt å jobbe med mennesker, og når vi gjør dette hver dag kan det også være slitsomt for oss, og det å forholde seg til andres menneskers sterke følelser kan være en belastning som igjen kan føre til stress, omsorgstrøtthet og sykefravær.

For å fremstå mest mulig profesjonell på jobb kontrollerer vi våre egne følelser i vanskelige situasjoner. Et eksempel er hvis en pasient på sykehuset blir sint på deg som sykepleier og så må du opptre vennlig tilbake. Dette kan skape en ubalanse mellom hvordan du har det inni deg og hva du viser på utsiden. Forskning viser at slike opplevelser kan gjøre oss syke.

Ditt læringsutbytte

  • Kunnskap om hvilke effekter emosjonelle krav kan ha på oss som arbeidstakere

  • Forståelse for hvordan ta vare på seg selv og ha en sunn arbeidshverdag på sikt

  • Kunne kjenne igjen tegn på at man trenger å ta grep på arbeidsplassen

Hvem passer kurset for?

Dette kurset passer for alle ansatte som jobber med å møte andre menneskers følelser, som pasienter, klienter, kunder eller publikum.

Krav / forkunnskaper

Det er ingen krav til forkunnskaper i dette kurset.

Kursets innhold

Å være den beste versjonen av seg selv kan være utfordrende når vi møter krevende kunder, publikum, elever, klienter eller pasienter. Dette kurset handler om hvordan vi blir påvirket av våre egne og andre menneskers følelser på jobb.

Det er for mange veldig meningsfylt å jobbe med mennesker, og når vi gjør dette hver dag kan det også være slitsomt for oss. Det å forholde seg til andres menneskers sterke følelser kan være en belastning som igjen kan føre til stress, omsorgstrøtthet og sykefravær.

For å fremstå mest mulig profesjonell på jobb kontrollerer vi våre egne følelser i vanskelige situasjoner. Et eksempel er hvis en pasient på sykehuset blir sint på deg som sykepleier og så må du opptre vennlig tilbake. Dette kan skape en ubalanse mellom hvordan du har det inni deg og hva du viser på utsiden. Forskning viser at slike opplevelser kan gjøre oss syke.

Arbeidsmiljøet kan slik både være helsefremmende og risikofylt. Det er viktig å vite hvordan følelsesmessige krav kan påvirke oss, slik at gleden ved å jobbe med mennesker bevares samtidig som du tar vare på deg selv og dine kollegaer.

 

Våre dyktige kursholdere

Våre kursholdere har høy kompetanse og god formidlingsevne. De gir deg de verktøyene du behøver for å skape trygge og sunne arbeidsmiljøer.