Rutine: Hvordan opprette og følge opp en ticket i HubSpot
Denne rutinen viser hvordan du oppretter en ticket og hva som skjer videre i saksbehandlingen.
1. To måter å opprette ticket
Se opplæringsvideo som viser rutinen steg for steg
a) Via bedriftskortet (firmaets kontaktkort)
-
Gå til riktig firma i HubSpot
-
På høyre side, finn seksjonen "Tickets"
-
Klikk "+ Add" for å opprette en ny ticket som automatisk kobles til riktig firma

b) Via HubSpot-skjema (direkte lenke)
- Trykk orange knapp, øverst til høyre - Create ticket

2. Fyll ut ticket korrekt
-
Pipeline: Avonova – alle henvendelser
-
Velg riktig kategori (fire alternativer)
-
Ticket-navn skal KUN være kundens navn for tydelig oversikt og enkel søk
-
Alle obligatoriske felt må fylles ut – ellers får du ikke sendt saken
3. Hva skjer etter innsending?
-
Fordeling: Ticketen fordeles automatisk til riktig avdeling eller saksbehandler
-
Prioritering: Saker behandles etter innhold og hastegrad
-
Bekreftelse: Automatisk e-post sendes til innsender med informasjon om videre saksgang
Du trenger ikke følge opp manuelt – kontakt teamleder kun ved hastesaker - Eventuelle spørsmål eller avklaringer vil bli sendt pr e-post til innsender
-
Behandling og dokumentasjon:
Ticketen følges opp og knyttes til kundekortet i HubSpot og sikrer at nødvendig informasjon blir loggført på kundens profil.
❓ Trenger du hjelp?
Har du spørsmål om skjemaet eller tickets, kontakt:
kundesenter@avonova.no
Opplever du problemer med tilgang til HubSpot?
helpdesk@avonova.no
Flytskjema for ticketbehandling: 