Skip to content
English
  • There are no suggestions because the search field is empty.

Hvordan bestilles bedriftsinterne kurs

1. Kursselger får forespørsel fra kunde eller KAM om leveranse av bedriftsinternt kurs. Kursselger avklarer hvordan type kurs 

2. Kursselger tar kontakt med koordinator som ser på kurskalenderen

info fra selger som må være med:

Hvilken kunde

Hvor kurset skal være

Hvordan type kurs

Omtrent når ønsker kunden kurs

3. Koordinator ser i kurskalender og prøver å finne kursholder som bor nærmest (må tenke reise) eller som kan komme seg fra en leveranse til den neste. Det må sjekkes om det feks går fly osv til lokasjon, at det ikke blir for lang arbeidsdag med leveranse og så reise til neste kurs osv. 

4. Koordinator sender datoforslag til kursselger som sender datoen til kunden. Husk å legge inn i kurskalender

5. Ved tilpassede kurs, kobles produkteier på

6. Når kunden aksepterer kursdato, sender kursselger dealbuilder kontrakt. 

7. Når kontrakt er signert, sendes den til kurskoordinator som lagrer kontrakten 

8. Kurset markeres som solgt i kurskalender og sum for leveranse legges inn

 

9. Når det nærmer seg leveransen, ca uken før legges kurset inn i Frontcore (Se kontrakt for detaljer som fakturaepost, merking, kontaktperson) (Se rutine for hvordan man oppretter kurs under Frontcore)

10. Informasjon om kurset legges inn i OneNote til kursholder, kontaktperson, adresse og evt annen informasjon

11. Mandag uken før, sendes det epost fra koordinator til kontaktperson for kurset (se dealbuilder kontrakten) med kursholder på kopi. I eposten skriver man at leveransen nærmer seg med dato, at man ønsker utfylt deltakerliste (legg ved mal) innen førstkommende torsdag. 

12. Mandagen uken før sendes kurskompendier til adresse oppgitt i kontrakten der kurset skal være. Kompendiene sendes via UTD portal. 

13. Laste opp deltakerlisten i Frontcore senest fredagen uken før kurset går

14. Skulle det bli endringer i hvem som er kursholder, må det endres i Frontcore, kurskalender og OneNote