Assist, Hvordan opprette tilleggslisenser
Hvordan opprette Deal i Hubspot og kontrakt i DealBuilder
Ticket med navn «Tilleggslisenser – Firmanavn» har kommet inn
Se eksempel under:
- Knytt ticket opp mot firma og kontaktperson.
- Finn firma i Digital/Kontoadmin og juster opp antall brukere i henhold til bestilling
(Med mindre det gis beskjed om at dette er justert) - Sett følgende Category: Assist tilleggskontrakt

Hvordan fylle ut ny "Deal" på kundekort:
- Trykk "Add" på "Deals".
- "Deal name" = "Bedriftsnavn - Tilleggslisenser"
- "Pipeline" = "NO / Assist"
- "Deal stage" = "Venter på beslutning".
- "Deal owner" = Selger på hovedavtale, dersom kontrakten kommer inn i løpet av de første 36 månedene av avtalen.
- "Møterbooker" = Møtebooker som booket inn hovedavtale, dersom kontrakten kommer inn i løpet av de første 36 månedene av avtalen.
- "Deal type" = "Tilleggslilsenser".
- "Close date" = en uke frem i tid
- "Beslutningstaker med i møtet?" = Ja
- "Møtelokasjon" = "Digital"
- "dato for neste møte" = en uke frem i tid
- "Contact" = person som står ansvarlig for avtalen
- "Company" = Bedriften som bestiller lisenser
- "Add line item" = Assist + Quantity (skriv inn antall lisenser).
DealBuilder:
Dersom hovedavtalen er eldre enn 36 måneder, så skal ikke selger og booker registreres på kontrakten:
"Deal owner" = "No human user"
"Møtebooker" = "Kundesenter"